Despre Ambarcatiune

 

Informatii generale

Nava pe aripi portante imersate, nava ce se deplaseaza cu corpul deasupra apei, este o nava de dimensiuni relativ mici prevazuta cu o serie de aripi solidarizate de corp prin intermediul unor suporti metalici, situate sub nivelul apei. La o anumita viteza, marimea portantei creata de aripi depaseste greutatea navei si aceasta se ridica la o oarecare inaltime deasupra apei. Aripile si suportii au forme hidrodinamice si sectiuni reduse, in acest fel rezistenta lor la inaintare fiind mult diminuata.

Navele pe aripi portante au de obicei drept propulsoare motoare de avion cu elice sau turbine, iar carenajul este dintr-un aliaj aluminiu-magneziu. Dezavantajul acestor nave este capacitate de transport mica. Acest tip de nava va putea ajunge pana la o greutate de 3.000t, cresterea greutatii ducand la sporirea puterii motoarelor.

despre ambarcatiune

Putina istorie

In anii 1970 în U.R.S.S., inginerul Rostislav Alexeyev concepe si construieste mai multe tipuri de nave cu aripi portante ce pot sa transporte intre 60 si 300 de pasageri cu viteze de deplasare ce variaza de la 60 la 100 km/ora:

– Raketa – 66 de pasageri si viteza de 75 km/h

– Meteor – 150 de pasageri si 90 km/h

– Sputnic – 300 pasageri si 92 km/h

– Voskhod – 71 pasageri si 60 km/h

In domeniul militar navele cu aripi portante au inceput sa fie utilizate incepând cu anii 1970, ca nave de patrulare de coasta sau chiar distrugatoare datorita vitezei mari de reactie si de deplasare. Marina americana a utilizat nave pe aripi portante de patrulare, cum ar fi cele din clasa Pegasus, din 1977 pana in 1993 ce au fost deosebit de eficiente in lupta impotriva traficului de droguri.

Voskhod (trad. Rasarit), cunoscut sub numele de „Design 352”, „Design 03521” și „Eurofoil”, este un tip de barca de hidrofoil pentru pasageri, construita in Uniunea Sovietica si mai tarziu in Ucraina. Este destinata transportului de pasageri de mare viteza pe raurile si lacurile navigabile in zonele de clima temperata si tropicala, insa buna navigabilitate le permite sa opereze si in zonele de coasta. Saloanele de pasageri sunt dotate cu fotolii confortabile de tip aviatic, sunt prevazute locuri de imbracaminte exterioara si marfuri mici, iar vasul este dotat cu bar.

Voskhod a fost conceput pentru a inlocui ambarcatiunile mai vechi: Raketas si Meteor. Prima barca de acest tip a fost construita la uzina de constructii navale Morye din Feodosiya, URSS (acum Ucraina). Pana la inceputul anilor 1990, au fost construite in jur de 150 de barci Voskhod. Cu toate acestea, productia aproape a incetat ulterior, datorita problemelor cu implicatii militare pe care producatorul le-a intampinat.

Pe langa Uniunea Sovietica, Voskhods au fost exportate in alte 18 tari, inclusiv Canada, Grecia, Vietnam, China, Iugoslavia, Olanda, Austria, Ungaria, Bulgaria, Thailanda si Turcia.

Nave de tipul Voskhod navigheaza in prezent si pe sectorul Dunarii de Jos, pe distanta TulceaSulina.

2
despre ambarcatiune
despre ambarcatiune

Date tehnice

Lungime totala: 27.6m

Latime totala: 6.2m

Capacitatea motoarelor principale: kW 2×550

Viteza: 32 noduri

Numar maxim pasageri: 71

Echipaj: 3

Capacitatea de croaziera fara realimentare: 250 mile

despre ambarcatiune

Pentru orice informatie.